Onze medewerkers

Slimmere aanpak van projecten

Sterke projecten vragen om een degelijk projectmanagement. Zeker binnen zo'n grote organisatie als het UZA. Daarom lanceerden we in oktober PM@UZA 2.0: een volledig vernieuwde aanpak van ons projectmanagement. We breidden de stuurgroep uit én startten een eigen projectenbureau.

Nieuwe aanpak PM@UZA 2.0

Binnen het UZA werken we op een projectmatige manier aan voortdurende kwaliteitsverbetering en innovatie. Hoe kunnen de projecten nog efficiënter, en hoe volgen we ze nauwer op? We herbeken ons UZA-projectmanagement en startten de vernieuwde, systematische aanpak PM@UZA 2.0.

Dankzij de nieuwe methodologie en aangepaste instrumenten kunnen we nieuwe projecten efficiënter opvolgen zodat ze nog beter aansluiten bij onze organisatiestrategie.

Stuurgroep PM@UZA

Samen met de nieuwe methodologie breidden we de stuurgroep van PM@UZA fors uit. Daarin zit nu een vertegenwoordiger uit alle geledingen van het UZA. De stuurgroep kreeg ook meer bevoegdheden toegekend. Ze rapporteert maandelijks aan het directiecomité over de stand van zaken van alle hoogstrategische projecten.

Oprichting projectenbureau

We richtten ook ons projectenbureau ‘PM office’ in. Dit team bewaart het overzicht van alle lopende projecten binnen het UZA. Het bureau biedt ook methodologische ondersteuning en stimuleert medewerkers en teams om nieuwe projecten in te dienen.