Prof. dr. Marc Peeters nieuwe CEO van het UZA

Op 1 december beëindigde Johnny Van der Straeten zijn mandaat als gedelegeerd bestuurder van het UZA, na een uitzonderlijke loopbaan van 35 jaar. Hij gaf de fakkel door aan professor Marc Peeters, tot voorheen diensthoofd oncologie in het UZA.

Verdere uitbouw in innovatief ecosysteem

In zijn rol als CEO zal prof. dr. Marc Peeters nauw samenwerken met een intern adviesorgaan, dat bestaat uit artsen en verpleegkundigen. De Algemene Vergadering van het UZA besliste ook om prof. dr. Guy Hubens, decaan van de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen aan de UAntwerpen, aan te stellen als universitair opdrachthouder ziekenhuisnetwerken.

Het nieuwe management zal focussen op de verdere uitbouw van het UZA binnen een innovatief ecosysteem dat patiënten geïntegreerde totaalzorg biedt. Hoe de nieuwe CEO zelf kijkt naar de uitdagingen in de zorg, naar ons ziekenhuis van morgen, en de innovaties in de medische praktijk lees je hier.

Strategische stuurgroep

Prof. dr. Marc Peeters wordt in de nieuwe functie als CEO ondersteund door een strategische stuurgroep. Dit is een adviesorgaan bestaande uit:

• Prof. dr. Jef Michielsen, diensthoofd orthopedie
    • Prof. dr. Sven Francque, diensthoofd gastro-enterologie en hepatologie
    • Prof. dr. Stijn Verhulst, diensthoofd kindergeneeskunde
    • Prof. dr. Peter Van Dam, medisch coördinator oncologische gynaecologie

Uitzonderlijke loopbaan Johnny Van der Straeten

Gedelegeerd bestuurder Johnny Van der Straeten verliet het UZA na een uitzonderlijke loopbaan van 35 jaar, waarin hij het UZA met tal van internationale erkenningen naar de Belgische top onder de ziekenhuizen loodste.

In zijn afscheidswoord bedankte hij alle collega’s: ‘In deze 35 jaar heb ik het UZA zien veranderen naar een open, professioneel topziekenhuis dat klaar is om haar impact nog verder te vergroten. Meer dan ooit staan wij aan de top in Vlaanderen. Ik kan alleen met verwondering en trots terugkijken op deze 35 jaar en ik wil heel expliciet al het personeel bedanken: ieder van jullie heeft toegevoegde waarde en ik ben blij dat jullie mijn tochtgenoten waren.’