Mountainbikers trappen 210.000 euro bijeen voor kankeronderzoek

Op 12 september 2021 organiseerde UZA foundation de tweede succeseditie van de mountainbike-wedstrijd Wolvenbos. 39 teams trapten op het 23 kilometer lange parcours een mooie som van 210.000 euro bijeen voor kankeronderzoek.

210.000 euro voor kankeronderzoek

Na een eerste succesvolle editie organiseerde de UZA foundation in 2021 opnieuw de mountainbike-wedstrijd ‘Wolvenbos’. Maar liefst 39 teams, waaronder ook het directiecomité van het UZA, stonden aan de start. De teams waren goed voorbereid en extra gemotiveerd dankzij de tips en tricks van ambassadeur Sven Nys. De renners haalden samen 210.000 euro op voor kankeronderzoek. Op het podium stonden deze drie ploegen:

• 1. The Wolfpack amateurs (Deceuninck)
      • 2. Aertssen Cycling Team (Aertssen)
      • 3. Polugoon Bikers (Groep Van Roey)

Proef mee van de sfeer

Eerste keer in 2019

In 2019 organiseerde UZA foundation de wedstrijd voor het eerst, ten voordele van het kankeronderzoek. In totaal namen 26 teams deel. Dankzij de fietsers en onze sponsors konden we een mooie cheque van €150.000 overhandigen aan het kankeronderzoek op het UZA.

Met de opbrengst konden 3 innovatieve onderzoeksteams hun studie met impact op de levenskwaliteit en levensduur van kankerpatiënten verderzetten.