Onze medewerkers

We blijven zorgen voor elkaar

Vijf golven op twee jaar: corona blijft ons personeel op de proef stellen. Toch deden onze medewerkers er opnieuw alles aan om elke patiënt te helpen. En we zorgden ook voor elkaar. Ook in 2021 kwamen collega's met mooie initiatieven op de proppen om zelf sterk te blijven.

Yoga@UZA

Yoga brengt rust in je hoofd en lichaam. Daarom nodigde yogalerares Isabelle vanaf half december  alle UZA-collega’s uit voor een half uurtje yoga. Elke dinsdagavond om 19u30 gaf ze virtuele yogalessen. Deelnemers leerden de technieken aan die hen tot rust kunnen brengen en hen zowel emotioneel als fysiek sterken.

Stresscoaching

We hebben in het UZA 13 interne medewerkers die opgeleid zijn tot stresscoach. Ze hebben in 2021 23 trajecten begeleid om medewerkers te helpen beter met stress om te gaan. Een traject bestaat gemiddeld uit drie gesprekken.

Webinars gezonder leven

In het UZA werken de grootste experts. Ook op het gebied van voeding, van omgang met stress en gezonde slaappatronen. We organiseerden daarom enkele webinars tijdens de herfst om onze medewerkers te inspireren en te begeleiden.

• maart 2021 – Michael Sels: webinar rond gezonde voeding
      • april 2021 – Marike De Rooze: webinar rond hartcoherentie
      • mei 2021 – dr. Inge Declercq: webinar over de kracht van slapen

Mobiel fietsherstel

Met de fiets naar het werk: logisch toch? Het helpt ook tegen stress en is gezond op de loop toe. Om medewerkers te motiveren zoveel mogelijk de fiets te gebruiken, zorgden we voor een mobiel fietsherstel. We deden hiervoor een beroep op een externe firma. Terwijl de collega’s werkten, repareerden de fietsenmakers hun fietsen, zodat ze na het werk met een tiptop fiets weer naar huis konden. Over heel het jaar genomen hebben ze gemiddeld 1 à 2 fietsen per werkdag hersteld.

CineMUZA

UZA trakteerde haar medewerkers op een drive-in cinema. Meer dan 850 mensen genoten van cinemUZA.

Week van de Verpleegkunde

Alle collega’s en specifiek de verpleegkundigen werden in de bloemetjes gezet tijdens de Week van de Verpleegkunde.